Tento modul slouží k nastavení polí pro podporu SEO Vašeho e-shopu. Tato pole pomáhají tomu, aby se Váš e-shop objevoval ve vyhledávačích na předních místech.

Vyplnit pro podporu SEO můžete:

sekce Nastavení pro vyhledávače - týká se úvodní strany Vašeho e-shopu
sekce Kategorie - ovlivňujete titulky a další prvky u všech kategorií Vašeho e-shopu
sekce Produkty - ovlivňujete titulky a další prvky u produktů Vašeho e-shopu
Statické stránky - nastavujete, co se má objevovat u titulků a dalších prvků Vašich stránek
Příspěvky - určujete, jak se budou generovat titulky a další prvky u příspěvků Vašeho e-shopu
Přegenerovat SEO pole - hromadně přegeneruje titulky a další prvky u uvedených modulů - používejte obezřetně, pokud máte již titulky vytvořené ručně, tato funkce Vám je přegeneruje do univerzální podoby!

Při vyplňování jednotlivých polí je třeba dodržet několik zásad:

  1. Nejdůležitější slova psát co nejvíce vlevo.
  2. Psát slova či slovní spojení ve tvaru (pádu), ve kterém ho Vaši zákazníci zadávají ve vyhledávačích.
  3. Neopakovat dané klíčové slovo několikrát za sebou (možná penalizace od vyhledávače).

Správně zvolená doména

Důležité je, aby doména zůstala krátká, srozumitelná, snadno zapamatovatelná a zapsatelná. Proto je vždy lepší obejít se bez pomlček. Pokud už si registrujete doménu z více slov, je rozumné si registrovat variantu s pomlčkou i bez (tedy např. tvorba-www-stranek.cz a tvorbawwwstranek.cz). Je dobré mít ohlídané také podobné domény, aby si je nekoupila konkurence.

Jak strukturovat nadpisy

Používejte nadpisy, rozumně jimi strukturujte webový dokument, používejte vždy jeden nadpis H1 na stránce, a pokud to dává logický smysl, určitě do nadpisů vložte i nějaká klíčová slova.

Meta tag titulek

  Titulek stránky je nejdůležitější optimalizační pole pro vyhledávače. Nepsané pravidlo říká, že slovo na první pozici v titulku má největší váhu. Vyhledávače akceptují klíčová slova v tom tvaru, v jakém jste je do titulku zadali, proto rozlišujte jednotné a množné číslo a také konkrétní slovosled. V titulku můžete lákat například na slevy a akce. 

Meta tag description

Je to důležité pole pro většinu vyhledávačů. Dobrý meta description (popisek) by měl čtenáře především motivovat k akci. Vzrůstajícím vlivem sociálních sítí tak roste i hodnota meta popisku, protože v případě sdílení odkazů na sociálních sítích se u odkazu v náhledu zobrazí právě meta description. I přesto, že pro klasické SEO má hodnotu malou, tak v ostatních případech internetové propagace je jeho vliv nezanedbatelný. Doporučená délka popisku je cca 250 znaků včetně mezer.

Meta tag keywords

Keywords je seznam klíčových slov oddělených čárkou (bez mezer) charakteristických pro danou stránku. Doporučujeme jej vyplnit, přestože význam klíčových slov pro vyhledávače v poslední době upadá, vzhledem k tomu, že bylo často využíváno k manipulaci s výsledky vyhledávání. Doporučené množství slov je max. 2 až 3 řádky.

Hustota klíčových slov

Výskyt klíčových slov v texech by měl být přirozený. Nejlepší je přestat se zaměřovat na hustotu klíčových slov a ušetřený čas věnovat tvorbě kvalitního obsahu, který se bude vašim zákazníkům dobře číst a přesvědčí je k nákupu. Klíčová slova opatrně a přirozeně zakomponujte do textu tak, aby nenarušila plynulost čtení. Vaše čtenáře nesmí přítomnost klíčového slova zaskočit.

Vaše vlastní unikátní texty

Jedním z nejdůležitějších faktorů pro hodnocení je kvalitní a unikátní obsah webových stránek. Vzhledem k tomu, že vyhledávače mají k dispozici ke srovnání ohromné množství www stránek, jsou schopné poznat, když texty nebo jejich část okopírujete z jiného webu. Kopírování obsahu sankcionují, takže namísto toho, abyste těžili z toho, že vaše webové stránky obsahují třeba i více textu než ty, ze kterých jste jej okopírovaly, propadnete se ve výsledcích vyhledávání na dno. Je proto lepší vymýšlet vlastní poutavý obsah vašich stránek.

Pravidelná aktualizace obsahu

Nejen uživatelé dostávají rádi pravidelně kvalitní obsah. Pokud vyhledávače při indexování vašich webových stránek uvidí, že často přidáváte hodnotný obsah, budou vás mít také raději a budete se posouvat výše mezi výsledky vyhledávání.

Pojmenování obrázku

Obrázky je rozumné pojmenovat shodně s tagem alt. I když některé studie tvrdí, že nemá žádnou váhu v algoritmu vyhledávačů, většina odborníků je přesvědčena o opaku. Alt tag je důležitý a má při SEO vliv, jelikož je logické, že by vyhledávač pro co nejkvalitnější výsledky vyhledávání měl vzít v úvahu maximum informací ze stránky a ty vyhodnotit. V potaz bere tedy i obrázky, a pokud máte v jejich alt tagu nějaké klíčové slovo, můžete své pozici ve vyhledávání jedině prospět.

Důraz na sociální sítě

Sociální média mění pravidla hry. To, co vyhledávače opravdu chtějí, je zobrazovat lidem výsledky, které opravdu hledají. Je již veřejným tajemstvím, že Bing a především Google poskytují ve vyhledávání personalizované výsledky. Tudíž využívají spousty dat ze sociálních sítí a řídí se pravidlem: pokud lidé sdílejí obsah, je pro ně nějakým způsobem hodnotný.

Sladění PPC a SEO

Pohled na PPC a SEO jako na dva soupeře je ve většině případů zcela špatný. Není důvod na ně takto nahlížet. Cílem PPC i SEO je přivedení relevantní návštěvnosti na webové stránky (samozřejmě s adekvátními náklady). Tyto dva zdroje návštěvnosti se proto navzájem doplňují. Více než kde jinde zde platí, že 1+1 se nemusí vždy rovnat jen 2.
ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti